Skam

Kommentera
Tänkte fira det goda beskedet att jag inte hade cancer med en billig, men sjukt god flaska bubbel (Pata Negra, nr 7684, Cava, Spanien, 69 kr, självklart brut) men fick inte upp den! Har aldrig hänt mig förr! Korken brukar alltid vilja komma upp. Ur flaskan. För mig. Men nu var jag tvungen att skamset promenera tillbaka med flaskhelvetet och byta den. Den nya står nu på kylning på ballen. Alltså förlåt för alla ekivoka metaforer men är sexuelt understimulerad pga ni vet. Nu ska jag testa öppna flaskan. Önska mig lycka till för kommer annars bli tvungen att försöka sabrera skiten och har aldrig gjort det så det kan gå hur som helst där det värsta tänkbara scenariot helt enkelt är döden. 
 
Uppdatering: Får inte upp den. FUCK MY LIFE!

Uppdatering 2/lösning: Okej var tvungen att googla och holy fuck det här är sjukt pinsamt men då jag är anonym så bryr jag mig inte lika mycket som jag skulle gjort i vanliga fall. Såå, man ska tydligen "Fatta tag om flaskans botten, ta ett stadigt grepp om korken och luta flaskan bort från dig i cirka 45 graders vinkel, snett uppåt. Se till att ingen står i vägen. Vrid på flaskan (inte korken) och känn hur börjar korken släppa. Håll emot och låt korken sakta arbeta sig upp med hjälp av trycket i flaskan". Felet och det pinsamma är alltså att jag gjort fel i hela mitt liv och skruvat på korken isf flaskan. Skulle dessutom betrakta mig som över medel när det kommer till mat&dryck. Antar att jag hört det med snurra flaskan men aldrig brytt mig för har alltid fått upp den ( gud verkligen förlåt).  Pinigt också att jag gick tillbaka med en flaska (dessutom hög som ett litet höghus) för att jag ansåg den "defekt". Kanske har ångest ändå.